piątek, 29 lipca 2016

"O Cię Florek!"


Kiedy dziecko siedzi w domu szybko się nudzi. Szukamy co raz nowych zajęć, klocki, puzzle, książeczki, bajeczki, laleczki... A gdy rodzice są przeciwnikami używania przez małe dzieci komputera, tableta czy telefonu, sprawa wygląda jeszcze bardziej skomplikowanie, bo przecież nie damy dziecku takiego zapełniacza czasu.. musimy być kreatywni! Wymyślamy więc zadania kreatywne. Malujemy kredkami, farbami, pędzelkami czy rękami. Wydzieramy, składamy, sklejamy. Szukamy pomysłów na zabawę dla dziecka... a co jeśli pomysły przyjdą do nas same?! Jak zająć dziecko w kreatywny sposób i mieć chwilkę np. na wypicie ciepłej kawki?:) Ja znalazłam taki złoty sposób.


"O Cię Florek!  Profesor Florian wśród zwierząt!"- Dariusz Wanat - wyd. Dragon, dys. Troy

Książka która pobudza wyobraźnię, bawi i uczy jednocześnie. Składa się z 8 rozdziałów, oprowadzających nas przez różne grupy zwierząt takich jak: "Nasi najukochańsi pupile", "W chacie i zagrodzie" czy "Na sawannach i w tropikach Afryki". Jej wielkość mnie zaskoczyła, podobnie jak liczba różnorodnych zadań :) Znajdziemy w mniej m.in. malowanie kredkami, farbami, tuszem; wycinanie, sklejanie, przyklejanie i sama nie wiem co jeszcze ;)

 




Od wydawnictwa:
"To książka zachęcająca dziecko do różnego rodzaju aktywności, rozwijająca kreatywność, wyobraźnię, pobudzająca do eksperymentowania z technikami malarskimi i dostarczająca zabawy, a jednocześnie przemycająca odrobinę wiedzy o zwierzętach.
Dzieci poznają zwierzęta, rysują, odwzorowują, tworzą zabawne zwierzaki, kolorują według własnej wyobraźni, wyklejają kolaże czy dorysowują śmieszne szczegóły" 




















My w chwili obecnej jesteśmy na etapie malowania kredkami, po to aby nie zalać reszty farbkami ;) Bardzo ciekawi mnie zadanie z przyklejaniem ryżu, ale zostało na koniec, bo po ryżu ciężko byłoby malować na następnych stronach ;)
Ale nawet malowanie nie jest tu nudne ;) Znajdziemy tu malowanie po numerkach np. indyk, domalowywanie odbicia np. u motyla, namalowanie łat krowie - tyle ile ma się lat ;) namalowanie w kratkach obrazka na wzór znajdującego się obok, malowanie na opak - w barwach odstraszających jak zwierzyna płowa..








Zasypałam Was dziś zdjęciami, ale to dlatego, że nie mogłam się zdecydować co Wam pokazać. W książce znajduje się tak dużo, różnorodnych i ciekawych zadań, że z pewnością Wasze maluchy nie będą się nudzić. A my z Miśkiem będziemy mieli zajęcie na nie jeden dzień... a może wcale nie na tak długo, bo tak mu się podoba, że nie może się od niej odkleić :D

http://wydawnictwo-dragon.pl/
http://troy.net.pl/pl/

5 komentarzy:

  1. Już widziałam tę pozycję na jednym z blogów, ale dzięki Tobie zajrzałam do środka. Fajnie, że dałaś tyle zdjęć. Książkę dodałam do schowka w naszym ulubionym sklepie internetowym, żeby o niej nie zapomnieć. Widziałam też podobną "O, ja cię! Smok w krawacie". Może przypadnie Wam do gustu.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  2. O super , zapisuję tytuł 😊 "O Cìe Florek" śmiało mogę polecić na zaś 😉 Na razie chyba Tygrysem nie byłby nią zainteresowany.. Misiek uwielbia, natomiast Niunia z chęcią zamazałaby by wszystko po swojemu 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogromny plus za zdjęcia. Lubie wiedzieć co kupuje- jeśli jestem w księgarni to obejrzę, a jeśli zamawiam przez internet, musze poszperac 😀 fajna pozycja. U Nas rządzą księżniczki 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja też lubię oglądać zawartość książki :) A przez internet często nie ma jak, dlatego z chęcią zasypałam Was zdjęciami abyście się mogli przekonać co w środku siedzi.. :) U Niuni też jeszcze to nie ten etap i księżniczki wygrywają ;)

      Usuń

Copyright © 2014 Łobuziaki , Blogger