wtorek, 26 kwietnia 2016

Inspiracje do pokoju dzięcięcego


Planowanie to coś co lubię najbardziej. Uwielbiam przestawiać, przemeblowywać, malować, dekorować. Oczywiście nie w każdym pomieszczeniu naszego mieszkania mam pole do popisu, ale tam gdzie się da jest to bardzo często. Pokój dziecięcy przemeblowywany jest średnio raz w miesiącu, meble oprócz ogromnej 3 drzwiowej szafy stały już chyba we wszystkich możliwych kombinacjach. Szafa gdyby nie była tak ciężka (no niestety sama jej nie przestawię ;) i gdyby nie była pomalowana na kolor ścian a zwłaszcza dopasowane pagórki, które niejako przechodzą ze ściany na szafę, zapewne też byłaby nie raz przestawiona.


Jak wiadomo kobieta zmienną jest i to co podobało mi się 2 lata temu teraz kompletnie mi nie odpowiada ;) Trochę za namową męża zrobiliśmy u maluchów zbyt intensywny kolor ścina, ja chciałam takie kolorki ale pastelowe M. był odważniejszy i chciał bardziej intensywne. Ta intensywność bardzo szybko mi się znudziła i kolor stał się przytłaczający, zwłaszcza w momencie pojawiania się tony kolorowych zabawek. Dodatkowo naklejone na ściany naklejki wprowadziły również dużo koloru do pomieszczenia, a jak się okazało po czasie dużo również problemów. Ponieważ gdy Niunia zaczęła je zrywać odchodziły razem z farbą..

Zbliżające się lato to dla nas dobry czas na remont, więcej czasu, więcej wolnego, ciepło - więc farby schną szybciutko. Więc przed latem przygotowujemy się do remontu i szukamy inspiracji ;) Tym razem ma być przede wszystkim jasno, może nie koniecznie na biało, ale jasno :) Podoba mi się wiele pomysłów i nie wiem czy ich połączenie stworzy chaosu gorszego niż jest teraz ;)

Zapraszam Was na inspiracje prosto z pinteresa ;) Może pomożecie i coś podpowiecie :D

Łóżka - dwa osobne czy może piętrowe, największy mój dylemat, bo czy mój 4-latek da radę nie spaść w nocy z góry ;) Lubi przychodzić do nas w nocy stąd mój dylemat czy nie jest jeszcze za mały na takie łóżko :)

 












Ściany - koniecznie jasne, ja jestem za jasnym szarym z delikatnym akcentem, aby był podkładem dla kolorowych zabawek, M. za beżowym ;)



 

 
 
 
 
 


Kącik zabaw - bo przecież taki musi być w pokoju dziecięcym, ciekawy, interesujący aby dziecko nie chciało roznosić zabawek po całym domu ;)

 
 
 
 
 
 


Kącik pracy - coś czego mi brakowało dotychczas, był stolik i kredki, nawet przez jakiś czas stała tablica, ale się nie sprawdziła dlatego, że Niunia uwielbiała ją jeść ;)
 
 
 

 

 Biblioteczka - uwielbiamy książeczki, więc jest to dla nas bardzo ważne miejsce w pokoju






 Alfabet - dekoracja czy nauka? Chyba można połączyć jedno z drugim i zamiast obrazka powiesić literkę ;)
 
 
 

Dodatki - lampeczki, obrazeczki to też istotny element pokoju :)










Dywanik czy wykładzina, jeszcze nie mogę się zdecydować, bo tak na prawdę jestem fanem wykładzin i dużych dywanów ze względu na to, że bawiącym dzieciom jest cieplej w tyłeczki ;)














Stoliczku nakryj się ;) Stolik to nie tylko miejsce pracy ale i zabawy, spełnia podwójną rolę więc też jest ważny :)







I kto mi teraz podpowie co z tej góry inspiracji wybrać? A gdyby było Wam mało to na pintereście można przepaść ;)



6 komentarzy:

  1. Bardzo dużo pomysłów mi się podoba, ale chyba najbardziej łóżko-domek i to gdzie jest zielona pościel :) To by się mojej królewnie spodobało!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się sporo podoba, najgorzej że muszę znaleźć coś co spodoba się i synkowi i córeczce ;)

      Usuń
  2. Zawrotu głowy dostałam po taaaakim wyborze! Wiesz Aniu, 4-rolatek spokojnie da radę spać na górnym łóżku piętrowym! U nas 4-ro i 2-latek przeszli na piętrowe łóżko - starszy spał na górze i nigdy nie spadł. Ale dodatkowo mieliśmy dorobione barierki wyższe niż normalne są w tych łóżkach, ale to ze względu, że my materac mieliśmy wysoki do tego łóżka. Kiedyś chłopcy mieli wykładzinę w pokoju, teraz goła szwedzka. A co się tyczy koloru, to skoro ostatnio mąż postawił na swoim i to jego kolor odważny jest na ścianach, to teraz Ty masz prawo głosu i Ty zdecyduj co do kolorku u dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu bardzo się cieszę, że napisałaś o tym jak Twoi chłopcy odebrali łóżko piętrowe, bo podobają mi się, ale ciągle się boję że jednak spadnie w nocy ;)
      Co do koloru chyba muszę przedstawić mu mój plan ;)

      Usuń
  3. Na pinteresta nie wchodzę i tak przepadłam oglądając inspiracje u Ciebie. Bardzo podoba mi się to piętrowe łóżko w drewnie i to nad nim - z miejscem do wypoczynku/czytania. I jeszcze sposób ekspozycji samochodzików i prac dziecięcych w tych żółtych ramach. I... Pewnie długo mogłabym wyliczać :) Aż się boję, co będzie, jak przyjdzie do urządzania na nowo pokoju Malucha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami w prosty sposób można zrobić fajny pokój. Fajne jest takie urządzanie, na pewno i Tygryskowi spodoba się jego nowy pokój jak mu przerobicie :)

      Usuń

Copyright © 2014 Łobuziaki , Blogger